Myyntisivusta mobiiliystävällinen Kajabilla
Mar 03, 2025
Oletko koskaan miettinyt, miksi myyntisivusi näyttää kännykällä siltä kuin joku olisi heittänyt sen tehosekoittimeen? Moni meistä on syyllistynyt siihen, että suunnittelemme mahtavat myyntisivut tietokoneella, mutta unohdamme että suurin osa asiakkaista selaa niitä kännykällä matkalla töihin tai sohvan nurkassa. Joten, miten varmistat, että Kajabi-myyntisivusi näyttää hyvältä myös mobiilissa? Tässä muutama vinkki, joiden avulla voit välttää pahimmat sudenkuopat.
- Muista, että sormet eivät ole mikroskooppeja varten
Pienellä näytöllä isot elementit ovat ystäviäsi. Jos napit ovat niin pieniä, että niitä pitää tähdätä kirurgin tarkkuudella, asiakkaasi turhautuvat ja siirtyvät muualle. Tiedätko mobiililpelien napit joista pääsee pois mainoksesta? Se on tarkoituksen mukaista, varmista siis että sun myyntisivulla on painikkeet tarpeeksi isot ja helposti klikattavat painikkeet myös mobiilisti.
- Teksti: vähemmän on enemmän
Kukaan ei jaksa lukea romaania kännykän näytöltä. Pidä tekstisi ytimekkäänä tai ainakin käytä selkeitä otsikoita ja jaa sisältö lyhyisiin kappaleisiin. Muista että ihmiset selaavat nopeasti, joten tärkeimmät asiat pitäisi löytyä yhdellä vilkaisulla.
- Kuvat ja videot: kevennä kuormaa
Vaikka teräväpiirtovideo näyttää upealta isolta ruudulta, mobiilikäyttäjät eivät arvosta sivua, joka latautuu yhtä nopeasti kuin nettiyhteys 90-luvun modeemilla. Optimoi kuvat ja videot mobiilia varten, jotta sivu latautuu nopeasti eikä syö asiakkaan datakattoa. Voit vaikka poistaa osan kuvista tai videoista mobiiliversiosta kokonaan tai tehdä omat versiot mobiiliin ja koneelle.
- Testaa, testaa ja testaa
Älä oleta, että sivusi toimii mobiilissa vain siksi, että se näyttää hyvältä tietokoneella. Ota kännykkä käteen ja selaa sivuasi. Näet mobiili- ja tablettinäkymät myös jo Kajabin editorissa, tsekkaa se siis välillä. Pyydä myös kavereita testaamaan eri laitteilla. Näin saat arvokasta palautetta ja voit tehdä tarvittavat korjaukset ennen kuin asiakkaasi törmäävät ongelmiin.
- Responsiivinen suunnittelu: ei enää vaihtoehto, vaan välttämättömyys
Kajabi tarjoaa työkaluja responsiiviseen suunnitteluun, joten hyödynnä niitä. Varmista, että sivusi mukautuu eri näyttökokoihin ja toimii saumattomasti kaikilla laitteilla. Tämä ei ole enää pelkkä lisäominaisuus, vaan elinehto nykypäivän digimaailmassa. Sitä paitsi Google vihaa niitä sivuja jotka ei ole mobiilioptimoituja joten menetät näkyvyyttä myös koneella.
- Poista turhat krumeluurit
Vaikka vilkkuvat bannerit ja monimutkaiset animaatiot saattavat näyttää hienoilta, ne voivat hidastaa sivuasi ja häiritä käyttäjäkokemusta mobiilissa. Pidä design yksinkertaisena ja keskity olennaiseen: myymään tuotettasi tai palveluasi. Tässä sama kuin edellisessä, Google suosii nopeasti latautuvia sivuja.
- Navigointi: tee se helpoksi
Mobiilikäyttäjät eivät halua etsiä piilotettuja valikoita tai zoomailla löytääkseen oikean linkin. Varmista, että navigointi on selkeää ja helposti käytettävissä myös pienellä näytöllä. Käytä esimerkiksi alasvetovalikkoa tai muita mobiiliystävällisiä navigointiratkaisuja.
- Call-to-Action: tee siitä näkyvä
Toimintakehotteiden (CTA) tulee olla selkeitä ja erottuvia myös mobiilissa. Käytä kontrastivärejä ja sijoita ne kohtiin, joihin käyttäjän katse luonnollisesti suuntautuu. Muista myös, että sormi on uusi hiiri, joten varmista, että CTA-painikkeet ovat tarpeeksi suuria ja helposti klikattavissa.
- Lomakkeet: yksinkertaista niitä
Pitkien lomakkeiden täyttäminen mobiilissa on yhtä houkuttelevaa kuin hammaslääkärissä käynti. Pyydä vain välttämättömät tiedot ja käytä tarvittaessa pudotusvalikoita tai valintaruutuja, jotta käyttäjän ei tarvitse kirjoittaa liikaa.
- Analytiikka: seuraa ja kehitä
Käytä analytiikkatyökaluja seurataksesi, miten mobiilikäyttäjät toimivat sivullasi. Tämä auttaa sinua ymmärtämään, mitkä osiot toimivat ja mitkä kaipaavat parannusta. Muista, että jatkuva kehittäminen on avain menestykseen.
Lopuksi muista että mobiilioptimointi ei ole kertaluonteinen projekti, vaan jatkuva prosessi. Teknologia kehittyy ja käyttäjien odotukset muuttuvat, joten pidä sormesi pulssilla ja päivitä sivujasi tarpeen mukaan. Näin varmistat, että myyntisivusi ei ainoastaan näytä hyvältä, vaan myös toimii tehokkaasti kaikilla laitteilla.
Lue täältä miten rakennat Kajabiin hyvännäköiset nettisivut täysin ilman koodaustaitoja.
Tästä pääset Kajabin maksuttomaan 30pv kokeiluun
Kun otat Kajabin kokeiluun minun kauttani, saat käyttöösi maksutta mun tekemän Kajabiin soveltuvan myyntisivupohjan sekä liidisivun pohjan (arvo 77€)! Nämä nopeuttaa sun tekemistä huomattavasti. Kun olet ottanut kokeilun käyttöön, laita viesti johanna(a)kurkicoaching.fi ja laitan sulle pohjat tulemaan!
JOS HALUAT KEHITTÄÄ SUN VERKKOKURSSIBISNESTÄ TOSISSAAN...
Liity tästä maksutta mun uutiskirjeen tilaajaksi, niin lähetän sulle viikottain hyödyllistä tietoa ja vinkkejä verkkokurssien tekemiseen ja myymiseen.
Annat näin minulle luvan lähettää Sinulle sähköpostilla vinkkejä mutta myös markkinointipostia. Voit poistua listalta koska tahansa. En koskaan anna sähköpostiosoitettasi eteenpäin.